Un studiu arată că cei mici învață și atunci când nu sunt atenți

Distribuie!


Copiii învață chiar și atunci când nu sunt atenți: o echipă de cercetători a arătat că aparenta incapacitate a copiilor de a acorda atenție le permite să-i depășească pe adulți atunci când vine vorba de reținerea informațiilor pe care au fost instruiți să le ignore.

Studiul cercetătorilor arată că, așa cum era de așteptat, adulții sunt foarte pricepuți la concentrarea atenției asupra unei sarcini atribuite și nu le acordă atenție informațiilor pe care li se spune să le ignore.


Pe de altă parte, copiii învață și informațiile secundare pe care sunt instruiți să le ignore atunci când li se dă aceeași sarcină. Informațiile sunt apoi codificate în creierul lor.

Copiii învață într-un mod diferit față de adulți

„Ceea ce am descoperit este că creierul copiilor poate reține informații într-un mod imposibil pentru creierul adulților”, spune Yaelan Jung, care a lucrat la studiu ca absolventă a Universității din Toronto (Canada) și din poziția actuală de cercetătoare postdoctorală la Universitatea Emory (SUA).


 

„Deși nu este o idee străină aceea că cei mici au abilități de atenție mai slabe decât adulții, nu știam cum ar putea această atenție slabă să aibă un impact asupra modului în care creierul lor primește și păstrează alte informații. Studiul nostru umple acest gol de cunoștințe și arată că atenția deficitară a copiilor îi face să rețină mai multe informații decât adulții”, spune ea.

Echipa și-a descris studiul într-o lucrare publicată în The Journal of Neuroscience.

Ceilalți autori ai studiului sunt: Tess Forest, care a contribuit la studiu tot în calitate de absolventă a Universității din Toronto și din poziția actuală de cercetătoare postdoctorală la Universitatea Columbia (SUA); și Dirk Bernhardt-Walther și Amy Finn, ambii profesori asociați în departamentul de psihologie al Facultății de Arte și Științe din cadrul Universității din Toronto.

De ce au copiii o percepție mai cuprinzătoare asupra lumii?

„Nu este adevărat faptul că cei mici au o capacitate slabă de a acorda atenție și că nu sunt capabili să ignore factorii care distrag atenția. Studiul nostru sugerează că creierul lor este construit pentru a fi sensibil la toate informațiile, indiferent dacă sunt relevante sau nu; copiii sunt mai sensibili la mai multe informații”, spune Finn.

„În funcție de definiția dumneavoastră despre copilărie, oamenii sunt copii timp de opt sau nouă ani”, adaugă Finn.

„În comparație cu alte specii, aceasta este o perioadă lungă de timp și o explicație pentru o copilărie atât de lungă este că noi, oamenii, avem atât de multe de învățat. O alta este că e important ca IQ-ul nostru să capteze această multitudine de informații. Încă o explicație este că trebuie să înmagazinăm toate aceste informații în copilărie pentru a ne conecta corect creierul, pentru a dezvolta circuitele și căile de procesare a informațiilor”, explică ea.

 

Copiii învață și lucrurile la care li se spune să nu fie atenți

Studiul a implicat 24 de adulți cu vârsta medie de 23 de ani și 26 de copii cu vârsta medie de 8 ani. Echipa le-a cerut participanților să observe o serie de patru ilustrații statice: un bondar, o mașină, un scaun și un copac. Fiecare imagine a fost însoțită de un fundal de puncte gri care se mișcau într-una din cele patru direcții: sus, jos, stânga și dreapta.

Într-o fază a studiului, subiecții au fost instruiți să ignore punctele în mișcare și să apese un buton atunci când un obiect, să zicem, bondarul, a apărut de mai multe ori. Într-o altă fază, li s-a cerut să ignore obiectele și să apese un buton atunci când se repetă direcția de mișcare a punctelor, notează Medical Xpress.

Subiecții și-au îndeplinit sarcina în timp ce se aflau într-un aparat de imagistică prin rezonanță magnetică (RMN) de la Toronto Neuroimaging Facility, din cadrul Universității din Toronto. Pe măsură ce au efectuat sarcina, RMN-ul a măsurat activitatea creierului subiecților, ceea ce a relevat modul în care atenția modelează ceea ce este reprezentat în creierul subiecților.

Creierul copiilor reflectă lumea mai bine decât cel al adulților

„Ceea ce am găsit în acest studiu oferă o modalitate nouă de a înțelege ce înseamnă dezvoltarea creierului”, spune Jung.

„Adesea, presupunem că, pe măsură ce creierul se dezvoltă, va face mai multe și va face lucrurile mai bine. Astfel, deseori credem că adulții sunt mai buni și mai inteligenți decât copiii. Cu toate acestea, munca noastră arată că acest lucru nu este întotdeauna valabil. Mai degrabă, copiii învață altfel decât adulții și, în consecință, uneori pot face mai multe decât adulții”, a continuat cercetătoarea.

„Studiul sugerează că această abordare de a fi mai sensibil la mediul mai larg, fără a-ți putea concentra atenția pe un singur lucru, este mai bună pentru înțelegerea sistemelor complexe. Poate ajuta la formarea unui nivel mai înalt de înțelegere a întregului nostru mediu”, adaugă Finn.

„Așadar, îi privesc pe copii ca pe niște mici creaturi de procesare a informațiilor, capabile să reprezinte mai mult din lume, cu creiere care reflectă lumea mai exact decât ale noastre”, a concluzionat ea.

Șah mat, părinților! Un studiu arată că cei mici învață și atunci când nu sunt atenți

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Grupul Național de Investigații (GNI)!

Grupul Național de Investigații (GNI) – apăsați butonul “join” pentru a vă abona la canal!

Vă invităm să vă înscrieți in Grupul Național de Investigații (GNI)!

Grupul Național de Investigații

Distribuie!

Grupul Național de Investigații (GNI)

Grupul Național de Investigații (GNI) este o organizație neguvernamentală fără personalitate juridică. Grupul Național de Investigații (GNI) a fost înființat la data de 23 mai 2022.

You may also like...