O firmă din Cehia încă asamblează și vinde mașini ARO

Distribuie!


O firma privata din Cehia ofera inca spre vanzare automobile ARO noi si spera sa readuca la viata “Zimbrul Carpatilor”. Cea mai grea problema a cehilor este, insa, aceea ca nu reuseste sa dea de urma detinatorului legal al marcii ARO.

S-au scurs mai bine de patru ani de cand pe portile uzinei din Campulung Muscel a iesit ultimul automobil ARO nou. Intre timp, uzinei ARO i s-a cantat prohodul, ba chiar i s-a mancat si coliva.


Cu toate acestea, compania ceha Auto Max Czech a.s., din orasul Hradec Kralove, inca mai ofera spre vanzare automobile ARO nou-noute.

“Practic, noi asamblam masini ARO noi, folosind repere si subansambluri pe care am reusit, intre timp, sa le cumparam de la diversi furnizori. Spre exemplu, motoarele le luam de la fabrica Andoria din Polonia. Sasiuri gata echipate (asa-numitele CKD – n.r.) am reusit sa cumparam de la o firma din Bucuresti, care inca a mai avut asa ceva de vanzare inca vreo 2-3 ani dupa inchiderea fabricii din Campulung.


Alte repere, inclusiv CKD, am cumparat de la fabrica din Manaus, Brazilia, a fostului proprietar al ARO, Crosslander USA. Din pacate, si fabrica din Brazilia si-a incetat productia. Piese insa mai sunt acolo, de vanzare, destule. Practic, noi asamblam ARO noi din bucati pe care le cumparam de unde putem, chiar si de la furnizori traditionali ai ARO din Romania”, ne-a declarat Miroslav Vejman, director de comunicare al companiei Auto Max Czech.

Jeep românesc ARO 4 x 4

“Asteptam finalul procesului dintre fostul actionar majoritar al ARO, firma Crosslander USA, si statul roman, pentru a vedea daca vom putea achizitiona marca ARO.

Avem chiar si un partener strain care e extrem de interesat de a prelua dreptul de a folosi marca ARO si intentionam ca, impreuna cu acest partener, sa readucem ARO la stralucirea sa de demult. Noi credem cu sinceritate ca ARO va continua sa existe ca marca”, a mai declarat Vejman.

ARO 4 x 4

Cat despre oferta de masini ARO noi a firmei cehe, ea este neasteptat de diversificata. Sunt disponibile toate modelele din seriile 24, 32 si 33. Unele, chiar pe stoc.

Preturile pentru un ARO nou se situeaza intre 416.000 si 500.000 de coroane cehe (intre 17.000 si 20.000 de euro, aproximativ), cu toate taxele incluse. Exista in Cehia o retea de concesionari, cinci la numar, ba chiar si o retea de service-uri specializate pe ARO, neasteptat de extinsa: 25 de unitati.

Toate modelele ARO oferite de firma ceha au motoare Andoria, de 2,4 litri diesel supraalimentate, care ofera intre 87 si 117 cai putere, in conditiile unui consum mediu de 10 pana la 12 litri la 100 km.

“Calitatea finisarii, credem noi, e mai buna decat cea reusita anterior la Campulung. Garantia oferita e de trei ani sau 100.000 km”, a adaugat Vejman.

ARO 4 x 4 din  ansamblu

Cam tot atat cat ofera majoritatea producatorilor auto de azi. Din dotarile ARO-urilor fabricate in Cehia nu lipsesc servodirectia, aerul conditionat sau, optional, incalzire suplimentara, jante de aluminiu, anvelope de teren, proiectoare de ceata, bare de protectie, troliu, sisteme audio performante etc.

Despre pretul (din Cehia) al acestor masini merita precizat ca pe piata europeana nu exista niciun vehicul veritabil de teren care sa coste mai putin decat dublul pretului unui ARO asamblat in Cehia.

Compania ceha Auto Max Czech are in spate o lunga traditie in colaborarea cu fosta uzina ARO. Aceasta a fost, dupa 1990, importator autorizat al marcii in Cehia. Actualmente, in jurul atelierelor de la Hradec Kralove s-au grupat o multime de iubitori cehi si slovaci ai masinilor romanesti de teren, organizati in cateva zeci de cluburi. Cel mai activ dintre ele are si un nume sugestiv: Manjak ARO Praha.

Articol relatat de ziare.com

http://canalmedia.tv/o-firma-din-cehia-inca-asambleaza-si-vinde-masini-aro/

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Grupul Național de Investigații (GNI)!

Grupul Național de Investigații (GNI) – apăsați butonul „join” pentru a vă abona la canal!

Vă invităm să vă înscrieți in Grupul Național de Investigații (GNI)!

Grupul Național de Investigații
Chemtrail (Darele mortii) expuse de piloti, doctori, oameni de stiinta, meteorologi, neurologi si altii
52 de ani de la cel mai demn moment al României din istorie. Ceaușescu se opune și condamnă vehement invazia sovietică în Cehoslovacia.
INTREBAREA DE CLASA INTAI LA CARE PUTINI STIU SA RASPUNDA! TU STII DE CE TARA TA SE NUMESTE ROMANIA SI DE CAND?
Germania anii 70: restrictii de a circula duminica cu masina, autostrazile erau pustii, benzina era rationalizata, nu se vindea la canistra
Micile magazine se închid unul după altul, ca într-un joc de domino. Afacerile de familie pun lacătul pe ușă definitiv
Romania a redevenit granarul Europei, doar ca romanii nu beneficiaza de acest statut, ci firmele straine care exporta cerealele din tara noastra!
Care este efectul postului asupra regenerării celulelor stem din intestin. Descoperirea ştiinţifică făcută recent
Neagu Djuvara | 1 decembrie nu ar trebui să fie Ziua Națională a României. Data aceasta a fost hotarata de Iliescu
Cum VORBEAU liderii CIA de MOARTEA lui Ceaușescu. ENIGMATICA ședință, cu 3 ani și 3 zile ÎNAINTE de execuția de la Târgoviște
O romanca venita din America pe litoral s-a speriat ce spitale au romanii: Din cauza acestui spital şi a majorităţilor spitalelor de stat din România, ţara asta este în lumea a treia!
Descoperirea care ar putea schimba lumea medicala! Diabetul poate fi vindecat definitiv!
Nicolae Ceaușescu a condamnat vehement intervenția sovietică în Cehoslovacia (21 august 1968)

Distribuie!

Grupul Național de Investigații (GNI)

Grupul Național de Investigații (GNI) este o organizație neguvernamentală fără personalitate juridică. Grupul Național de Investigații (GNI) a fost înființat la data de 23 mai 2022.

You may also like...