Aro renaște și se transformă într-un 4X4 modern
Nu era rentabila fabrica daca o lasau in picioare?
Un grup de studenți din Iași s-au gândit să renască celebra mașină de teren Aro, automobilul 4X4 românesc. iARO Camarad este o mașină 4X4 modernă, care are în dotare toate standardele actuale ale automobilelor, cu un design inspirat din primele Aro produse la Câmpulung.
Potrivit 4tuning.ro, iARO a început deja să fie construit. Studenții ieșeni au făcut rost de un Aro 244 Crosslander, fabricat pentru piața din America de Sud, dotat cu un motor și transmisie Toyota Hilux pe care l-au folosit ca model.
Aro România a scos prima mașină 4X4 pe poarta uzeinei de la Câmpulung-Muscel în 1957. Au fabricat peste 380.000 de vehicule, iar două treimi au fost exportate în peste 110 țări. Aro a ieșit din fabricație în 2003.
În toamna anului respectiv, Statul român a vândut pe 180.000 de dolari aproape 70% din companie unei firme deținute de un american de origine cubaneză.
Potrivit contractului de privatizare, acesta ar fi trebuit să investească 2 milioane de dolari, însă nu a avut loc nicio investiție.
Astazi toate proiectele masinii ARO se regasesc in modelele Range Rover, ARO fiind o masina viabila care nu necesita ani de zile de reparatii, piesele fiind foarte rezistente la orice incercari si drumuri.
În mai 2007, omul de afaceri Nicolae Rațiu, fiul celebrului țărănist Ion Rațiu, a reușit să preia o parte din activele companiei și a derulat investiții pentru reabilitarea platformei și reconversia unor hale.