48 de ani de cand Ceausescu a construit aeroportul Otopeni

Distribuie!


Daca nu exista Ceausescu, nu s-ar fi construit aeroportul Otopeni, un aeroport ultramodern la acea vreme, la nivel international. Am fi fost exact ca si astazi in faza autostrazilor. Cel mai bun exemplu de incompetenta este la Brasov unde politicienii nu sunt in stare de 25 de ani sa construiasca nici macar o tentativa de aeroport.

Iata ca astazi tranziteaza anual peste 7 milioane de pasageri cel mai mare aeroport din Romania, dintre acestia cam 5,9 pleaca catre destinatii internationale, iar 550.000 calatoresc in curse interne. Toti acesti pasageri ar trebui sa ii pupe picioarele lui Ceausescu, ca au ocazia sa decoleze si sa aterizeze decent, caci daca tara ar fi fost condusa de catre masonii comunisti sau capitalisti care ne conduc de 25 de ani, ar fi calatorit in continuare ca si pe autostrazile pe care nu le avem.


Pe vremea aceea banii poporului si ai tarii se vedeau in rezultate precum edificiul acesta, astazi banii poporului si ai tarii se vad in averile politicienilor si ale familiilor lor, carora nu li se confisca nicio avere cand sunt luati la bani marunti.

Intre 9-13 aprilie 1970 a fost inaugurat Aeroportul Inetrnațional București-Otopeni.


1940-1944

Pe actualul teren al Aeroportului Internațional Henri Coandă București a funcționat o bază militară a celui de-al III-lea Reich.

 

1944-1965

Infrastructura existentă (pista de 1200 m și clădirile anexe) a fost utilizată de aviația militară română.

 

1965

Creșterea traficului aerian, asigurat până atunci în exclusivitate de aeroportul Băneasa, impun construirea unui nou aeroport. Procesul de transformare a bazei aeriene militare Otopeni în Aeroportul Internațional București-Otopeni primește undă verde. Lucrările au vizat, în principal, modernizarea pistei existente astfel încât să permită aterizarea aeronavelor de mare capacitate, prelungirea pistei până la 3500 m (depășind la acea dată pista „bătrânului” Paris-Orly), modernizarea centralei electrice a aeroportului și construirea unei aerogări pentru pasageri.

 

1969

Pentru îmbarcarea pasagerilor se utilizează temporar Aerogara de Mărfuri.
2 august – are loc inaugurarea Salonului Oficial al Aeroportului, cu ocazia vizitei președintelui american Richard Nixon.

 

1970

13 aprilie – este inaugurată aerogara pentru pasageri, cu o capacitate de prelucrare de 1,2 milioane de pasageri/an.

Arhitectul aeroportului Otopeni- Cezar Lazarescu

Arhitectul aeroportului Otopeni- Cezar Lazarescu

În timpul celui de Al Doilea Război Mondial, aeroportul Otopeni a fost o bază pentru Al Treilea Reich al lui Hitler. Înainte de 1965, doar Aeroportul Băneasa oferea zboruri comerciale. Totuși, în locul vechii baze militare de la Otopeni, a fost construit un nou aeroport cu scopuri comerciale. Pista modernizată avea o lungime de 3500 m, fiind mai lungă decât cea a Aeroportului Orly din Paris. În programul de modernizări a fost inclus și un nou terminal de pasageri, atât pentru zboruri interne, cât și pentru zboruri externe.

Modernizările au continuat prin creerea unui foaier pentru celebrități, odată cu vizita în România a președintelui SUA, Richard Nixon, în august 1969. În anul 1986 a fost inaugurată a doua pistă, cu o lungime de 3500 m și a fost implementat un nou sistem de balizaj. Capacitatea de prelucrare a ajuns la 35–40 de aeronave pe oră.

 

http://www.bucharestairports.ro/ro/despre/istoric

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Grupul Național de Investigații (GNI)!

Grupul Național de Investigații (GNI) – apăsați butonul „join” pentru a vă abona la canal!

Vă invităm să vă înscrieți in Grupul Național de Investigații (GNI)!

Grupul Național de Investigații

Distribuie!

Grupul Național de Investigații (GNI)

Grupul Național de Investigații (GNI) este o organizație neguvernamentală fără personalitate juridică. Grupul Național de Investigații (GNI) a fost înființat la data de 23 mai 2022.

You may also like...